6 powodów przez które nie dostaniesz awansu w pracy

6 powodów przez które nie dostaniesz awansu w pracy

25 września, 2022 0 przez zen zen

Nieważne czy masz swój własny biznes, pracujesz w małej firmie czy może jesteś jednym z wielu ludzi pracujących w wielkich korporacjach… czasem po prostu możesz się zapomnieć i zrobić coś co inni uznają za niegrzeczne i dalece niestosowne, a przecież chodzi Ci o awans, nieprawda?. Jeśli jednak, jak większości ludzi pracujących, zależy Ci na dobrym wizerunku, poniższa lista może okazać się dla Ciebie szczególnie przydatna. Sprawdź, czy przytrafiły Ci się kiedyś następujące sytuacje:

1. Rozwodzić się na prywatne tematy

Przypomnij sobie czy lubisz, gdy ktoś obok Ciebie nieprzerwanie opowiada o „swoim malusieńkim, tyciuteńkim maluszku” lub o „zrujnowanym życiu przez tego drania”. Pamiętaj Twój czas w pracy powinien być wykorzystany produktywnie, a wszystkie żale i osobiste problemy należy rozwiązywać poza miejscem pracy.

2. Pić w pracy alkohol

Ta rada wydaje się oczywista, przecież „nikt nie pije w pracy”. Zgadza się, tak powinno być, jednak w wielu biurach istnieje zwyczaj hucznego obchodzenia urodzin. Pamiętaj, że szampan to też alkohol i jeśli bardzo zależy Ci na celebrowaniu ze znajomymi jakiejś okoliczności to zrób to po godzinach pracy. Czasem jedna lampka za dużo i nie uda Ci się zastosować do rady numer 1.

3. Palić papierosy

W różnych krajach, różnie to bywa. Zanim zaciągniesz się dymkiem w miejscu do tego nie przeznaczonym, przemyśl czy nie lepiej wyjść z papierosem na dwór. W wielu polskich firmach istnieje zwyczaj palenia papierosów w toalecie. Jeśli nie wszyscy Twoi koledzy palą (a założę się, że nie 🙂 ), to dla nich Twój relaksujący papieros ma działanie szalenie drażniące. Nikt nie chce być postrzegany jako „smrodek”. Przemyśl to i może następnym razem spróbujesz relaksu na świeżym powietrzu.

4. Puszczać oko

W zasadzie to samo puszczanie oka nie ma w sobie nic złego, chyba że „jest przejawem seksistowskiego zachowania”. W pracy spędzamy wiele godzin i to właśnie tam wiele osób poznaje swojego życiowego partnera. Czasem jednak jest bardzo łatwo przekroczyć granicę i biurowe zaloty zaczynają mieć znamiona przestępstwa. To może dotyczyć zarówno kobiet jak i mężczyzn. W obu przypadkach posądzenie o molestowanie jest poważną sprawą, która potrafi ciągnąć za nami latami.

5. Kłócić się

Szczególnie w dużych w firmach, gdzie mamy do czynienia z „open space”, każda sprzeczka, nawet ta najmniejsza, nie ujdzie uwadze innych. Jeśli z kimś się nie zgadzasz i naprawdę musisz mu o tym powiedzieć, to zaproś go do pokoju konferencyjnego. W odosobnionej przestrzeni,  (nie przy własnym biurku) łatwiej jest zapanować nad emocjami. Nie chcesz przecież, aby postrzegano Cię jako osobę konfliktową.

6. Jeść „rybę” przy biurku

Tak naprawdę nie chodzi tylko o rybę, ale o każde jedzenie którego aromat „umila” życie innym. Zastanów się, czy naprawdę lubisz siedzieć w biurze, gdzie wszystko jest przesiąknięte zapachem makreli albo parówek? Jeść trzeba, ale od tego są stołówki i bufety.

Niby tylko sześć rad i to całkiem oczywistych, a jednak nie raz zdarza się nam zapominać o podstawowych zasadach funkcjonowania wśród innych. Pamiętaj, do pracy chodzimy pracować. Zwłaszcza tam, gdzie są „gromady ludzi” trzeba się umieć odpowiednio zachować.