Coraz więcej narzędzi na rynku
14 października, 2021Na przestrzeni lat powstało mnóstwo narzędzi, które ułatwiają nam codzienną pracę. Zapewne sam często czytasz artykuły, gdzie opisywane są narzędzia które warto znać. Ja też czytam ich sporo i wszystkie mają jedną wspólną cechę. Powtarzające się narzędzia. Spróbuję wyjść poza ten kanon i przedstawię Ci cztery pomoce nowoczesnego marketera, których prawdopodobnie nie znasz. Zaskocz się i czytaj dalej.
Słowem wstępu. Dziś w marketingu przeważa myślenie przez pryzmat narzędzi. To często gubi i kładzie na deski strategię, wartości naszej marki, którą budowaliśmy tyle czasu. Nie zwariujmy na ich punkcie i nie uzależniajmy naszych działań od nich. Zawsze pamiętajmy o naszej wartości.
Kraken.io – bo waga ma znaczenie
Wrzucasz dużo treści na blog, do serwisu? Każdy z Twoich wpisów okraszasz cover photo, grafikami? Kładziesz nacisk na optymalizację Twojej strony pod względem szybkości wczytywania, ładowania elementów. To dobrze, dlatego chcę Ci pokazać narzędzie, które Ci w tym pomoże. Kraken.io to kombajn do optymalizacji naszych grafik. Webowy interfejs jest bardzo intuicyjny, a szybkość działania sprawia, że chętnie z niego korzystam. Jednak to co najważniejsze, czyli konwersja obrazów sięga nawet 90%. To duża ulga dla naszych hostingów, a jakość grafik nadal jest bardzo dobra. Jeżeli chcemy wgrać więcej niż jeden obraz to Kraken spakuje ja dla nas w paczce, a gdy będą gotowe będziemy mogli pobrać je wszystkie do jednego folderu. Bardzo wygodne rozwiązanie.
Jako marketer śledzisz wiele stron, portali. Jeszcze więcej testujesz, sprawdzasz, wdrażasz. Często rejestrujesz się na stronie z nowym narzędziem, aby uzyskać dostęp do wersji trial. Ile razy się zdarzało, że po rejestracji okazywało się, że narzędzie nie spełnia Twoich oczekiwań? Zapewne wiele. A ile razy denerwowałeś się na ilość wiadomości, które do Ciebie przychodzą w związku z kontem testowym, czy usługą? Zapewne często też zapominasz o tym, aby wypisać się bazy mailingowej. Mam dla Ciebie rozwiązanie, czyli narzędzie które da Ci dostęp do tymczasowej skrzynki pocztowej wraz z własnym adresem. Przez 10 minut możesz odbierać wszystkie wiadomości – aktywować konta, bądź pobrać załączniki. Jeżeli nie starczy Ci czas podstawowy możesz przedłużyć swój adres o kolejne dziesięć.
Zapier – poznaj moc synergii
Umiejętność połączenia i automatyzacji narzędzi z których korzystamy procentuje efektywnością i oszczędnością czasu. Nie wszystkie narzędzia posiadają integrację między sobą, a ich wdrożenie to spory koszt. Z pomocą przychodzi Zapier, czyli (chyba) najpopularniejsze narzędzie ze wszystkich, który oferuje integracje pomiędzy platformami. Warto zwrócić uwagę, że dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie zintegrować niektóre z polskich narzędzi. Co Ci to umożliwi? Automatyzacje i wygodę. Możesz w łatwy sposób (dosłownie parę kliknięć) połączyć np. SumoMe (wtyczka z której korzystam chociażby do zapisu na newsletter) z narzędziem do e-mail marketingu. Zapier oferuje mnóstwo integracji z platformami jak Slack, Google Sheets, Trello, czy LiveChat. Możliwości jakie stwarza są ogromne.
Budujesz newsletter, myślisz nad kreacjami do kampanii, czy szukasz inspiracji do swojego e-booka? Narzędzi, które dobierają odpowiednio kolory jest wiele, ale to jest szczególne. Robi to za nas automatycznie – wystarczy klikać Spację, aby ukazywały nam się kolejne zestawienia kolorów. Narzędzie przypadło mi do gustu od razu ze względu na prostotę i wygodę. Do momentu poznania tego narzędzia korzystałem z Adobe Color. Często się zdarza, że sami do końca nie wiemy jakie kolory chcemy i szukamy inspiracji. Właśnie to oferuje Coolors. Inspirację za jedno kliknięcie Spacjom. Narzędzie to sprawdzi się także, gdy mamy wybrany jeden kolor przewodni i szukamy barw pasujących. Wystarczy go wprowadzić i zablokować widok za pomocą kłódki, a Coolors sam dobierze pozostałe.