Coraz więcej narzędzi na rynku

Coraz więcej narzędzi na rynku

14 października, 2021 0 przez Redakcja

Na przestrzeni lat powstało mnóstwo narzędzi, które ułatwiają nam codzienną pracę. Zapewne sam często czytasz artykuły, gdzie opisywane są narzędzia które warto znać. Ja też czytam ich sporo i wszystkie mają jedną wspólną cechę. Powtarzające się narzędzia. Spróbuję wyjść poza ten kanon i przedstawię Ci cztery pomoce nowoczesnego marketera, których prawdopodobnie nie znasz. Zaskocz się i czytaj dalej.

Słowem wstępu. Dziś w marketingu przeważa myślenie przez pryzmat narzędzi. To często gubi i kładzie na deski strategię, wartości naszej marki, którą budowaliśmy tyle czasu. Nie zwariujmy na ich punkcie i nie uzależniajmy naszych działań od nich. Zawsze pamiętajmy o naszej wartości.

Kraken.io – bo waga ma znaczenie

Wrzucasz dużo treści na blog, do serwisu? Każdy z Twoich wpisów okraszasz cover photo, grafikami? Kładziesz nacisk na optymalizację Twojej strony pod względem szybkości wczytywania, ładowania elementów. To dobrze, dlatego chcę Ci pokazać narzędzie, które Ci w tym pomoże. Kraken.io to kombajn do optymalizacji naszych grafik. Webowy interfejs jest bardzo intuicyjny, a szybkość działania sprawia, że chętnie z niego korzystam. Jednak to co najważniejsze, czyli konwersja obrazów sięga nawet 90%. To duża ulga dla naszych hostingów, a jakość grafik nadal jest bardzo dobra. Jeżeli chcemy wgrać więcej niż jeden obraz to Kraken spakuje ja dla nas w paczce, a gdy będą gotowe będziemy mogli pobrać je wszystkie do jednego folderu. Bardzo wygodne rozwiązanie.

Jako marketer śledzisz wiele stron, portali. Jeszcze więcej testujesz, sprawdzasz, wdrażasz. Często rejestrujesz się na stronie z nowym narzędziem, aby uzyskać dostęp do wersji trial. Ile razy się zdarzało, że po rejestracji okazywało się, że narzędzie nie spełnia Twoich oczekiwań? Zapewne wiele. A ile razy denerwowałeś się na ilość wiadomości, które do Ciebie przychodzą w związku z kontem testowym, czy usługą? Zapewne często też zapominasz o tym, aby wypisać się bazy mailingowej. Mam dla Ciebie rozwiązanie, czyli narzędzie które da Ci dostęp do tymczasowej skrzynki pocztowej wraz z własnym adresem. Przez 10 minut możesz odbierać wszystkie wiadomości – aktywować konta, bądź pobrać załączniki. Jeżeli nie starczy Ci czas podstawowy możesz przedłużyć swój adres o kolejne dziesięć.

Zapier – poznaj moc synergii

Umiejętność połączenia i automatyzacji narzędzi z których korzystamy procentuje efektywnością i oszczędnością czasu. Nie wszystkie narzędzia posiadają integrację między sobą, a ich wdrożenie to spory koszt. Z pomocą przychodzi Zapier, czyli (chyba) najpopularniejsze narzędzie ze wszystkich, który oferuje integracje pomiędzy platformami. Warto zwrócić uwagę, że dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie zintegrować niektóre z polskich narzędzi. Co Ci to umożliwi? Automatyzacje i wygodę. Możesz w łatwy sposób (dosłownie parę kliknięć) połączyć np. SumoMe (wtyczka z której korzystam chociażby do zapisu na newsletter) z narzędziem do e-mail marketingu. Zapier oferuje mnóstwo integracji z platformami jak Slack, Google Sheets, Trello, czy LiveChat. Możliwości jakie stwarza są ogromne.

Budujesz newsletter, myślisz nad kreacjami do kampanii, czy szukasz inspiracji do swojego e-booka? Narzędzi, które dobierają odpowiednio kolory jest wiele, ale to jest szczególne. Robi to za nas automatycznie – wystarczy klikać Spację, aby ukazywały nam się kolejne zestawienia kolorów. Narzędzie przypadło mi do gustu od razu ze względu na prostotę i wygodę. Do momentu poznania tego narzędzia korzystałem z Adobe Color. Często się zdarza, że sami do końca nie wiemy jakie kolory chcemy i szukamy inspiracji. Właśnie to oferuje Coolors. Inspirację za jedno kliknięcie Spacjom. Narzędzie to sprawdzi się także, gdy mamy wybrany jeden kolor przewodni i szukamy barw pasujących. Wystarczy go wprowadzić i zablokować widok za pomocą kłódki, a Coolors sam dobierze pozostałe.