Facebook Ads jako inwestycja w przyszłość marki

Facebook Ads jako inwestycja w przyszłość marki

12 sierpnia, 2021 0 przez Redakcja

Co to jest Facebook Ads?
Facebook Ads – czym są, kto może ich używać, ile kosztują? Ten artykuł rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości na temat reklam na Facebooku.

Słowem wstępu…
Niemal każdy z nas coraz więcej korzysta z internetu. Codziennie widzimy reklamy produktów, wydarzeń, usług. Dziwnym trafem zawsze są dopasowane do naszych zainteresowań lub miejsc, w których bywamy. Czym jest to spowodowane? Kto i jak zajmuje się dopasowywaniem sponsorowanych ogłoszeń?

Internet jako potężne narzędzie promocji

Facebook to jeden z największych portali internetowych, zrzeszający osoby z całego świata, różnych grup etnicznych, kulturowych, osoby o tych samych zainteresowaniach, poglądach. Czemu nie wykorzystać go jako globalny billboard, z którego dosłownie można wybrać sobie grupę odbiorców? Na ten pomysł wpadli twórcy kampanii na Facebooku. Ponad 2,5 miliarda aktywnych kont, w tym 2 miliony użytkowników korzystających to osoby, które prawdopodobnie zobaczą jakaś reklamę, która, jeśli jest dobrze zrealizowana, przekona potencjalnego konsumenta do skorzystania z promowanej usługi lub produktu.

Jak znaleźć odpowiednich odbiorców?

To pytanie zadają sobie właściciele marek, którzy chcą zacząć się reklamować. Twoje produkty sprzedają się w zadowalającym tempie, jednak ty jako ambitny sprzedawca sam stawiasz swoją poprzeczkę coraz wyżej. Myślisz, co jeszcze możesz zrobić, aby dotrzeć do jeszcze większej ilości osób, które zainteresują się tym, co masz do zaoferowania? Rozwiązanie masz codziennie przed oczami. Średnio przez około… uwaga, godzinę dziennie! Jak to możliwe, jeśli twoje oczy są wpatrzone tylko w najważniejsze zadania, które mają podnieść twój biznes jeszcze wyżej? Odpowiedź jest prosta, jednak niebanalna – skuteczna reklama na Facebooku! Prawda, że najlepsze rozwiązania wcale nie muszą stać na mecie krętej ścieżki? To rozwiązanie z pewnością jeszcze bardziej ułatwi ci bieg po swoje.

Jak stworzyć kampanię reklamową na social mediach?

Brzmi łatwo, w końcu każdy z nas ma dostęp do smartfona. A w nim aplikacje służące do kontaktu ze znajomymi, rodziną lub osobami o podobnych zainteresowaniach. Bingo! Osoby o podobnych zainteresowaniach… Tym zajmiemy się za chwilę.

Do stworzenia kampanii Facebook Ads potrzebujesz kilku chwil zastanowienia jakich klientów poszukujesz, laptopa lub telefonu i jedynie paru groszy do zainwestowania.

Na początek zastanów się, co chcesz osiągnąć. Zwiększyć sprzedaż – wizyty w sklepie, czy rozpoznawalność marki i zasięg? Może twoim celem jest większa klikalność w link do pobrań aplikacji, ruch na stronie, wyświetlenia filmu lub pozyskiwanie nowych klientów? Nie możesz się zdecydować, lub twój cichy, jednak doświadczony i przedsiębiorczy głosik w głowie podpowiada, aby wybrać wszystkie? Możesz to zrobić. Obrałeś cel? Gratulacje, teraz tylko patrz w jego kierunku i… popracuj jeszcze chwilę nad stworzeniem swojej reklamy na Facebooku.

Już wiesz, do czego dążysz. Teraz przyszedł czas aby dowiedzieć się, jak dotrzeć do najlepszej grupy odbiorców. Dzięki intuicyjnemu sposobowi tworzenia ogłoszeń to naprawdę proste. Zastanów się, co chcesz sprzedać. Załóżmy, że są to produkty modnej, popularnej wśród młodzieży marki. Rynek idealny! Młode osoby spędzają naprawdę dużo czasu w mediach społecznościowych, a więc grupa odbiorców będzie naprawdę pokaźna. Ustawiasz wiek. Następna jest lokalizacja. Możesz wybrać dowolne miasto czy kraj. Dodatkowo masz do dyspozycji wybranie płci oraz języka odbiorcy. W wyborze grupy osób, które zobaczą reklamę jest także opcja uwzględnienia osób, które nawiązały wcześniej jakiś kontakt z twoją stroną lub wydarzeniem. Pamiętaj, że ten krok jest bardzo ważny. Produkt dla nastolatków raczej nie sprzeda się wśród dobrze wykształconych mężczyzn 60+.

Ustalenie osób, które mają natknąć się na twoje ślady przeglądając nowinki w internecie masz już za sobą. W internecie – czyli gdzie? Do wyboru masz umiejscowienie automatyczne, czyli zalecane. Wtedy będą domyślnie wyświetlać się w miejscach, gdzie mają największy potencjał na przyniesienie sukcesu. W tym przypadku będzie to oczywiście Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network. Możesz też wybrać edytowane ustawienia, jednak pierwsza opcja jest bez wątpienia bardziej opłacalna, bo w pełni wykorzysta potencjał budżetu, który zdecydowałeś się przeznaczyć na rozwój swojej marki.

Kolejnym niezbędnym krokiem jest ustalenie budżetu, na szczęście kwota jest dowolna. Obserwując wyniki kampanii na facebooku możesz w każdej chwili dowolnie edytować – ulepszyć – swoje pierwotne wybory. Dzięki ustawieniu budżetu, dziennego lub całkowitego, od początku wiesz, jak dużo inwestujesz. Nigdy nie wydasz więcej, niż planowałeś.

Wszystko dopięte na ostatni guzik! Chwileczkę… czy aby na pewno? Co z samą reklamą, jak będzie wyglądała? Jeszcze dwa kroki pozostały abyś mógł zacząć czekać na wiadomość od znajomego mówiącą, że właśnie przeglądając Fejsa na przerwie w pracy zobaczył twoją reklamę. Musisz zdecydować się na format.

• podstawowy, najprostszy do stworzenia i zrozumienia – zdjęcie. Do niego kreatywny, oby nie za długi opis i gotowe. Na niebieskiej ścianie będzie wyglądał tak, jak posty twoich znajomych

• klasyczna reklama, prawie taka jak w telewizji lub na YouTube – czyli film. Połączenie ruchu obrazu i dźwięku bezbłędnie zwraca uwagę. Pamiętaj, aby przy tworzeniu filmu najwięcej uwagi skupić na jakości kilku pierwszych sekund. Oglądającemu właśnie tyle wystarczy by ocenić, czy dalsza treść jest warta oglądania

• relacja, czyli opcja dużo młodsza od samego Facebooka. Zdecydowanie lepiej będzie prezentować się na ekranie smartfona niżeli na laptopie czy tablecie – weź to pod uwagę podczas tworzenia treści

• jeden z najpopularniejszych na świecie komunikatorów, spod szyldu Facebooka, bez którego wielu z nas nie wyobraża sobie kontaktu z innymi. Niemal połowa zarejestrowanych na Facebooku ma konto w Messengerze. Jednak znam osoby, którym przeglądanie zdjęć z wakacji swojego szefa nie jest aż tak potrzebne do szczęścia, jak łatwa aplikacja do prywatnych rozmów. Tam również możesz umieścić reklamę.

• karuzela – ta opcja pozwala zaprezentować w jednej reklamie wiele różnych treści czy produktów. Do każdego z osobna możesz dołączyć inny link, co gwarantuje jeszcze większą klikalność.

• pokaz slajdów, przypominający nieco format wideo. Tak samo wykorzystują ruch i dźwięk w połączeniu z tekstem. To również świetna opcja do zaprezentowania dużej, ale nie przytłaczającej ilości informacji.

• kolekcja. Mój ulubiony format reklamy. Odbiorca dostaje twój produkt na tacy, może go wybrać, obejrzeć i kupić, jeśli zostanie do tego odpowiednio przekonany.

• reklama demo, czyli interaktywny podgląd aplikacji, którą można wypróbować przed pobraniem. To świetna opcja aby przekonać do siebie najbardziej niezdecydowanych i ciekawych klientów

Twoja kampania na Facebooku jest już gotowa! Po przesłaniu trafia prosto przed wpatrzone w ekrany oczy potencjalnych klientów.

Czy reklama na Facebooku naprawdę pomoże w osiągnięciu lepszych wyników sprzedażowych?
Każda reklama w tym pomoże. Rozdając ulotki też w końcu zyskasz klienta. Pomyśl jednak, co robisz z ofertą pożyczki wydrukowaną na małej składanej kartce? Jeśli masz dobry dzień i wyjątkowo nigdzie się nie spieszysz, to możliwe, że przed zgnieceniem tych paru zdań wręczonych ci przez młodą dorabiającą sobie osobę, przeczytasz czego dotyczy oferta. Następnym krokiem najpewniej będzie krok do najbliższego kosza na śmieci, broń Boże aby został nim chodnik.

Pomyśl o nakładzie finansowym na wydrukowanie kilku tysięcy klasycznych ulotek, dodaj do tego wynagrodzenie osoby je roznoszącej a następnie porównaj z wynikiem finansowym z miesiąca, w którym nie inwestowałeś w żadną reklamę. Nie kwestionuję działania tego typu promocji, jednak… myślmy postępowo. Sumę, jaką przeznaczysz na kampanię reklamową w internecie wybierasz sam, możesz z czasem, śledząc postępy dowolnie ją zwiększać lub zmniejszać.

Reklamy Facebook Ads trafiają do setek tysięcy, a nawet milionów odbiorców. I nie trafiają do nich przypadkowo. Algorytmy z pewnością są o niebo lepsze w dostosowywaniu treści specjalnie dla danej jednostki niż przypadkowa osoba wciskająca ofertę innej przypadkowej osobie.

Drodzy zwolennicy oldschoolowego rozwiązania – przepraszam, jednak muszę przedstawić jeszcze jeden argument i nieco cyferek. Szanowny czytelniku, czy wiesz, ile osób w wieku 18-34 lat aktywnie śledzi strony ulubionych marek w serwisach społecznościowych? Aż 95% To około 18 milionów użytkowników. Rozdaj proszę 18 milionów papierowych ulotek… które nie powędrują do kosza!

W jaki sposób stworzyć reklamę, która spełni swoją rolę?

Wbrew pozorom ta sztuka wymaga nieco wiedzy. Po pierwsze – poczucie estetyki. Pokaż swój produkt oryginalnie, zachęcająco, niecodziennie. Przedstaw go jako coś niezwykłego. Coś, co odmieni życie konsumenta.

Odmieni? Jak mam odmienić czyjeś życie, nie znając go? Na tym polega cała magia reklamy. Pokaż odbiorcy, że potrzebuje danej rzeczy. Opisz życie przed zakupem i po nim. Przedstaw jak najwięcej zalet produktu. Ubierz go w słowa, uczucia i dźwięki. Udowodnij, że warto dokonać zakupu właśnie u ciebie. Opowiedz historię, której kontynuacją będzie konsument. Jeden. Pamiętaj, że często dużo lepszy efekt osiągniesz zwracając się do klienta bezpośrednio.

Tak wiele możliwości w zasięgu ręki.

Reklama ewoluuje ciągle od XVII wieku, kiedy to powstała pierwsza. Kiedyś w prasie, dziś przedostała się do dużo lepszego środowiska, jakim jest Internet. Ogrom sposobów na wypromowanie się na ogromną skalę sprzyja tworzeniu się konkurencji. A tworzenie się konkurencji sprzyja rozwojowi coraz to nowszych sposobów. Nie tyczy się to tylko opisywanej branży, jednak to na niej dziś się skupiamy.

Niezależnie od tego, w jakim fachu czujesz się jak ryba w wodzie, a raczej jak reklama w mediach, Facecook Ads jest banalnie prostym a przy tym niezwykle sprawnym narzędziem, który możesz wykorzystać jak wędkę na klienta. Kiedy ty odpoczywasz na wakacjach, przychody same pojawiają się na koncie. Wystarczyła odrobina pomysłu i zaangażowania.

Drogi przedsiębiorco, życzę samych owocnych sprzedaży, które z pewnością osiągniesz dzięki zdobytej właśnie wiedzy.