Jak dobrze wykreować produkt?

Jak dobrze wykreować produkt?

3 września, 2021 0 przez Redakcja

W czasie kreowania marki, niezwykle istotne jest zaplanowanie kampanii reklamowej. Co z tego, że wymyślimy super opakowanie, gdy nikt nie będzie wiedział, że nasz produkt istnieje. W tym celu możemy zamówić w agencji reklamowej foldery, które pomogły by wypromować produkt. Dobrym posunięciem, jest oczywiście emitowanie reklamy w telewizji, a także stworzenie strony internetowej naszej marki.

Kiedy kupujemy dany produkt, pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę na pewno jest cena. W drugiej kolejności jest to opakowanie. To ono jest czynnikiem wyróżniającym ten a nie inny produkt pośród całej gamy podobnych. Oczywiście konkurencja nie śpi i czasami ucieka się do wypuszczenia towaru w podobnym opakowaniu, aby zmylić klienta i przeciągnąć go na swoją stronę. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nasz produkt był trudny do podrobienia.

Za całą kampanię marketingową produktu, łącznie z tym jak wygląda jego opakowanie odpowiada agencja reklamowa. Osoby pracujące w takiej agencji, są odpowiedzialne za stworzenie takiego projektu, który przyciągnie jak największą liczbę klientów. Opierając się o wytyczne, które dostają od zleceniodawcy oraz o aktualną sytuację rynkową, mają za zadanie w odpowiedni sposób skutecznie wypromować markę.

Projektowanie etykiet wymaga uwzględnienia nie tylko wytycznych zleceniodawcy. Na etykietach powinien znaleźć się skład chemiczny danego produktu. Jeżeli projektujemy etykietę dla środków, które mogą zagrażać w jakiś sposób użytkownikowi w projekcie trzeba uwzględnić także stosowne piktogramy graficzne. Zostały one ustalone na mocy rozporządzenia i ich brak może grozić poważnymi konsekwencjami dla zleceniodawcy.

Szukając informacji na temat tego czym zajmują się agencje reklamowe, możemy natrafić na nic nie mówiące nam słowo branding. Cóż ono, zatem oznacza? W skrócie branding czy też budowanie świadomości marki polega na tworzeniu pozytywnego wizerunku danej marki i utrwalanie tego wizerunku w umysłach klientów. Wszystkie działania realizowane w ramach brandingu jak ustalenie logo, nazwy marki, stworzenie hasła reklamowego są wycelowane w konkretną grupę odbiorców.