Media społecznościowe a miejsce w rankingu Google

Media społecznościowe a miejsce w rankingu Google

7 grudnia, 2021 0 przez Redakcja

Głównym celem optymalizacji strony jest większa widoczność w wyszukiwarce. Jednak optymalizując stronę pod wyszukiwarkę nie należy zapominać o użytkownikach. To oni będą odwiedzać naszą stronę i wystawiać jej ostateczną ocenę. Jeżeli strona im się nie spodoba (bo teksty pisane są pod roboty) szybko ją opuszczą i powędrują do konkurencji. A tego byśmy nie chcieli.

O tym jak optymalizować stronę pod użytkowników pisaliśmy w jednym z naszych ostatnich poradników, możecie go znaleźć w tym miejscu. Dzisiaj chcielibyśmy zwrócić uwagę na to jak SEO zmieniało się przez ostatnio rok, dwa lata.

W przeciągu tego czasu Google cały czas wdrażało mniejsze i większe zmiany, które całkiem sporo mieszały w wynikach wyszukiwania. Dzięki tym zmianom strategie SEO ulegają rzeczywistym zmianom. Wyszukiwarka odwiedzając twoją stronę spodziewa się na niej pewnych mediów społecznościowych. Obecność mediów społecznościowych na stronie pokazuje, że jej właściciel jest otwarty na użytkowników.

Co więcej, z dużą dozą prawdopodobieństwa, możemy przyjąć, że wyszukiwarka widząc Social Media na stronie odczytuje witrynę jako stworzoną dla użytkowników, a nie do manipulowania algorytmem wyszukiwarki. Skoro strona tworzona jest pod użytkowników to można jej nadać wyższy ranking, co po pewnym czasie pozytywnie odbije się na widoczności strony w wyszukiwarce.

Najprostszym sposobem na uczestnictwo w mediach społecznościowych jest implementacja przycisków dzielenia się w Social Media na stronie. Już ten ruch sporo ułatwi internautom i pozwoli ci pozyskiwać sygnały z mediów społecznościowych. Jeżeli twoja strona, artykuł lub produkt spodoba się wybranej osobie, ta będzie mogła łatwo się nim podzielić na portalu społecznościowym. Internauci są leniwi, jeżeli na twojej stronie zabraknie przycisków dzielenia się nie oczekuj, że sami przekleją link.

Drugim sposobem na nabywanie sygnałów społecznościowych jest założenie profili na najpopularniejszych portalach społecznościowych i udzielanie się na nich. W ten sposób budujesz wiarygodność swoich profili, nabywasz znajomych, pozyskujesz nowe kontakty i osoby które cię obserwują. Jest to bardzo czasochłonne jednak pozwala ci pozyskiwać duże więcej sygnałów. Gdzie można to robić?

Popularne Social Media:

1. LinkedIn
Założenie profilu na tym portalu powinno być dla ciebie jednym z priorytetów. Portal specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych pozwala na założenie własnego profilu ze zdjęciem, opisem stanowiska pracy, branży w której działamy, doświadczenia, umiejętności i wiele więcej. W portalu możesz pokazywać swoje nagrody, zdobywać rekomendację, dodać adresy swoich stron internetowych oraz pozyskiwać kontakty. Dzięki LinkedIn możesz być w kontakcie z profesjonalistami działającymi w twojej branży.

2. YouTube
YouTube to należąca do wyszukiwarki Google strona umożliwiająca dzielenie się treścią multimedialną. Możesz umieścić film promocyjny na temat produktu lub usługi i przyciągnąć uwagę swoich odbiorców. Filmy o długości do 15 minut są całkowicie za darmo, więc ich umieszczenie nie będzie cię kosztować ani grosza. Jeżeli prawidłowo przeprowadzisz marketing tym sposobem, twoja firma będzie atrakcyjniejsza dla odbiorców.

Na YouTube możesz założyć własny profil w którym umieścisz link do swojej strony. Co więcej, w opisie każdego filmiku możesz umieścić najważniejszy link. Umieszczając recenzję wybranego produktu możesz dodać link pod którym można kupić produkt lub uzyskać o nim więcej informacji.

3. Facebook
W sieci istnieje wiele debat o tym, czy Facebook straci kiedyś na popularności i kiedy miało by to nastąpić. Znudzenie się portalem społecznościowym może nastąpić w każdym z dzisiejszych przypadków, no może poza YouTube – wydaje się, że ten nigdy się nie przeje.

Ponieważ nie jesteśmy wróżkami, nie potrafimy przewidywać przyszłości, patrzymy tylko na aktualną popularność serwisu. A pod tym względem Facebook jest prawdziwym dominatorem. Obecnie to najpopularniejszy portal społecznościowy. Prawidłowe wykorzystanie tego narzędzia pozwoli ci przyciągnąć uwagę użytkowników z wybranego województwa, kraju a nawet całego świata.

4. Twitter
Twitter wyraźnie pokazał, jak wiele można przekazać w 140 znakach. Ten serwis mikroblogowy umożliwiający wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych stał się jednym z najpopularniejszych portali na świecie. Używają go zwykli użytkownicy, politycy a nawet papież. Wiadomości do swojego profilu można dodawać z poziomu strony głównej, przez telefon lub zewnętrzne aplikacje. Do wiadomości możesz dołączyć link, obraz, wideo. Jeżeli uda ci się zbudować profil obserwowany przez gro osób możesz na tym bardzo wiele zyskać.

5. Pinterest
Serwis społecznościowy przeznaczony do kolekcjonowania i porządkowania wybranych materiałów wizualnych, zazwyczaj zdjęć i grafiki. Możesz segregować elementy z podziałem na kategorie, komentować lub polubić zainteresowania innych. W taki sposób angażujesz swoich użytkowników i pokazujesz, że „strona żyje”. Pinterestem powinny się zainteresować w szczególności firmy których produkty lub usługi dedykowane są kobietom, bowiem to płeć piękna stanowi większość użytkowników portalu.

6. Google+
Serwis społecznościowy wyszukiwarki ma jeden z największych wpływów na ranking wyszukiwania. W tym przypadku wyszukiwarka zwraca uwagę na profil autora: jak wiele osób obserwuje autor, oraz przez jak wielu ludzi jest on sam obserwowany. Im więcej osób ma cię w swoich kręgach tym większym zaufaniem wyszukiwarki będziesz się cieszył. Podobna zasada funkcjonuje w świecie celebrytów. Im więcej fanów ma wybrana osoba tym większym autorytetem i poważaniem się cieszy. W większości przypadków.

Podsumowanie

Teraz, kiedy już wiesz które media społecznościowe mogą ci pomóc w poprawieniu rankingu reklamy, nie pozostaje nic innego jak zakasać rękawy i wziąć się do pracy. Już wkrótce możesz przekonać się na własnej skórze ile dobrego potrafią zdziałać profile w social media. Już w pierwszym tygodniu, dwóch możesz zauważyć zwiększenie ruchu na stronie. Początkowo tylko z mediów społecznościowych, z czasem z wyszukiwarki.