Reklama produktu to nie tylko etykieta

Reklama produktu to nie tylko etykieta

4 września, 2021 0 przez Redakcja

Projektowanie etykiet wymaga uwzględnienia nie tylko wytycznych klienta. Na etykietach powinien znaleźć się skład chemiczny danego produktu. Jeżeli projektujemy etykietę dla środków, które mogą zagrażać w jakiś sposób użytkownikowi w projekcie trzeba uwzględnić także stosowne piktogramy graficzne. Zostały one ustalone na mocy rozporządzenia i ich brak może grozić poważnymi konsekwencjami dla zleceniodawcy.

Szukając informacji na temat tego czym zajmują się agencje reklamowe, możemy trafić na nic nie mówiące nam słowo branding. Cóż ono, zatem oznacza? W skrócie branding czy też budowanie świadomości marki polega na kreowaniu pozytywnego wizerunku danej marki i utrwalanie tego wizerunku w umysłach klientów. Wszystkie działania realizowane w ramach brandingu jak ustalenie logo, nazwy marki, stworzenie hasła reklamowego są wycelowane w konkretną grupę odbiorców.

Za całą kampanię reklamową produktu, łącznie z tym jak wygląda jego opakowanie odpowiada agencja reklamowa. Osoby pracujące w takiej agencji, są odpowiedzialne za stworzenie takiego projektu, który przyciągnie jak największą liczbę klientów. Opierając się o wytyczne, które dostają od zleceniodawcy oraz o aktualną sytuację rynkową, mają za zadanie w odpowiedni sposób skutecznie wypromować markę.

Projektowanie opakowań jak i innych rzeczy wiąże się z wykorzystaniem dużej ilości kreatywności i wyobraźni. Wszystko począwszy od kształtu opakowania, tworzywa, z jakiego jest wyprodukowane jest niezwykle istotne. Aby projekt odniósł sukces wszystkie najdrobniejsze detale muszą perfekcyjnie współgrać, tworząc jedną całość. Trzeba jednak uważać, aby nie wykorzystać podobnego pomysłu, co konkurencja.

W czasie kreowania marki, niezwykle istotne jest zaplanowanie kampanii reklamowej. Co z tego, że wymyślimy super opakowanie, gdy nikt nie będzie wiedział, że nasz produkt istnieje. W tym celu możemy zamówić w agencji reklamowej foldery, które pomogły by wypromować produkt. Dobrym posunięciem, jest naturalnie emitowanie reklamy w telewizji, a także stworzenie strony internetowej naszej marki.